Różnego rodzaju opakowania foliowe nie są zbyt cenione z uwagi na ich negatywny wpływ na środowisko. W rzeczywistości problemem nie są same opakowania, ale duża niefrasobliwość klientów, którzy traktują woreczki czy reklamówki jako coś jednorazowego. Funkcjonalność opakowań z tworzywa jest duża, głównie dzięki swojej trwałości mogą posłużyć jako niezły nośnik nadruków – skutecznych treści reklamowych.
Papier czy folia?
Obecne w każdym sklepie, spożywczym, wielobranżowym lub innym, woreczki z nadrukiem to mini reklama wielu znanych marek. Znajdujące się na opakowaniu logo producenta widoczne jest na pierwszy rzut oka. By klient nie wyrzucił od razu woreczka, producenci starają się wykorzystać mocną, bardziej trwałą folię, często oznaczaną jako biodegradowalna. To czyni opakowania foliowe z nadrukiem lepszymi od torebek papierowych, które przemakają, mną się i nie do końca wystarczająco chronią zawartość. Większość opakowań foliowych z nadrukiem wytrzymuje zarówno intensywne użytkowanie, jak i wpływ warunków zewnętrznych. Jedynie proste woreczki z nadrukiem mogą zostać uznane za mało wytrzymałe, ale i one dobrze chronią różne drobne przedmioty, artykuły spożywcze, a później mogą być poddane fachowej utylizacji.
Zdroworozsądkowa reklama
Niewielkie woreczki foliowe z nadrukiem mogą zawierać treści reklamowe, choć w ich przypadku stawia się na minimum informacji – twórca reklamy zakłada, że klient tak czy inaczej rozerwie woreczek, a później wyrzuci. Dlatego też stara się skondensować treść do np. loga i hasła reklamowego. Na woreczkach, które służą do pakowania produktów na wynos (np. chleba, ciast, mrożonek) treści może być więcej, bo osoby kupujące produkt będą mogły zapoznać się z nią przy zastanawianiu się nad wyborem.
Reklamówka na dłużej
Trwalsze opakowania foliowe z nadrukiem dopuszczane są do wielokrotnego użytku. Są to na przykład siatki plastikowe na zakupy, dostępne dla klientów w każdej większej sieci sklepów (w mniejszych też są). Niektóre mają dodatkowe właściwości – chłodzą umieszczone wewnątrz produkty lub mają wygodną rączkę, dzięki czemu nie męczą dłoni podczas dłuższego użytkowania. Takie siatki nie stanowią dużego zagrożenia dla środowiska, bo używa się ich bardzo długo bez straty jakości. Nadruk może być bardzo duży, zajmując całą powierzchnię boczną reklamówki. Dzięki temu będzie widoczny nie tylko dla osoby użytkującej siatkę, ale też dla przechodniów czy klientów sklepu.