Jest wiele sposobów podziału hal przemysłowych na ich rodzaje. Podstawą rozróżnienia może być materiał, z którego się je buduje lub to jakiemu przemysłowemu celowi służą, lub mają służyć. Hale przemysłowe można podzielić również na takie z transportem i bez niego. Najczęściej spotykane hale z transportem wewnętrznym, to hale z suwnicą. Na tej stronie można zobaczyć hale z suwnicą firmy Amwin.
Szybkie i tanie konstrukcje stalowe
Gdy dzieli się hale przemysłowe na rodzaje według materiału, z którego powstają lub są zbudowane, to obecnie najczęściej spotkać można lekkie konstrukcje stalowe. Przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na ten rodzaj budownictwa, ponieważ jest on stosunkowo tani, budowa nie trwa zbyt długo i takie hale są bardzo funkcjonalne. Można je dość prosto dostosować do konkretnych potrzeb i przy niewielkim nakładzie sił i środków zmienić wnętrze, gdy zajdzie taka potrzeba.
Żelbetowe, bo odporne na ogień
Hale przemysłowe mogą również posiadać konstrukcje żelbetowe. Były one bardzo popularne w przeszłości, ale znów wracają powoli do łask przedsiębiorców. Ich ogromną zaletą jest przede wszystkim naturalna odporność na ogień. Spełniają więc nawet największe wymagania dotyczące stateczności, szczelności i izolacji ogniowej.
Przemysłowe i sportowe
Gdy natomiast dzielimy hale przemysłowe ze względu na rodzaj działalności, która się w nich odbywa, to przede wszystkim wyróżniamy:
– produkcyjne
– magazynowe (w tym wysokiego składowania)
– logistyczne
– sortownie
– chłodnie.
Oczywiście są również jeszcze hale handlowe, sportowe i widowiskowe, które z przemysłem mają już mniej wspólnego. Poszczególne rodzaje hal przemysłowych znajdują się w galerii strony amwin.pl.
Z suwnicą lub bez
I na koniec hale, bez względu na rodzaj materiału, z którego są zbudowane i ich przeznaczenie, można jeszcze podzielić na hale z transportem lub bez transportu. Obiekty z transportem w środku to hale z suwnicą, której zadaniem jest transportowanie towarów lub innych elementów w obu kierunkach wzdłuż budynku. Trzeba jednak pamiętać o tym, że hale z suwnicą są droższe już na etapie planowania i bardziej skomplikowane w budowie niż te, w których jej nie ma.