Masz wrażenie, że z niczym się nie wyrabiasz? Nie potrafisz znaleźć czasu na najprostsze zadania? Jeśli tak, sprawdź naszą listę czterech filarów dobrej organizacji i zmień swoje życie na lepsze.
Naucz się planować
Bez dobrego planu, trudniej zorganizować czas – to prawda stara jak świat. W organizacji czasu możesz wykorzystać tradycyjne narzędzia, takie jak kalendarze książkowe, ale możesz też postawić na nowoczesne aplikacje na smartfony, które pomogą szczegółowo zaplanować ci cały dzień. Wypróbuj chociażby Wunderlist, SolCalendar i Trello, żeby znaleźć rozwiązanie, które najbardziej będzie pasować do twojego trybu planowania wydarzeń.
Naucz się odpoczywać
Może i brzmi to kontrintuicyjnie, ale żeby wydajnie pracować, trzeba nauczyć się odpoczywać. Zaplanuj więc czas, w którym nie będziesz się zajmować pracą, a potem – co ważniejsze! – trzymaj się swojego planu.
Znajdź w sobie konsekwencję
A skoro już o trzymaniu się planu, jest mowa, musisz znaleźć w sobie siłę, żeby być konsekwentnym w swoich działaniach. Notuj wszystkie zadania i nie odpuszczaj. Na początku może to być trudne, z czasem wejdzie ci w nawyk i bez zastanowienia będziesz sięgać po kalendarz.
Naucz się delegować zadania
Warto uświadomić sobie, że nie wszystko to właśnie ty osobiście musisz zrobić. Naucz się delegować zadania i rozdzielać obowiązki, a od razu będziesz mieć więcej czasu dla siebie.