Biznes

Sposoby reklamy

Znane powiedzenie mówi, że reklama jest dźwignią handlu i trudno jest temu zaprzeczyć. To dzięki reklamie klienci dowiadują się o nowych markach i produktach. Jednak mało która reklama pełni dziś jedynie funkcję informacyjną. Zwykle dzięki niej produkt musi zacząć kojarzyć się klientom z określonymi, oczywiście pozytywnymi emocjami. Jakimi formami dysponują właściciele firm, którzy chcą uzyskać taki efekt i jakimi trikami się posługują?

Stojak reklamowy

Bardzo często przed sklepami czy punktami usługowymi są wystawione stojaki reklamowe. Znajdujemy na nich jakieś proste komunikaty i informacje dotyczące produktów w sklepie. Zazwyczaj stojak reklamowy zawiera nazwę produktu i jego cenę. Czy niską? Czy atrakcyjną? Mogłoby się wydawać, że tak, skoro właściciel sklepu umieścił go na stojaku. Nie zawsze jednak tak jest. Specjaliści od marketingu wiedzą, że klienci skojarzą wyodrębniony produkt i cenę z promocją, z czymś atrakcyjnym i dzięki temu chętnie po niego sięgną. Czasami są w ten sposób sprzedawane na przykład produkty cieszące się mniejszą popularnością. Należy więc przyjrzeć się wyróżnionemu produktowi dokładniej, między innymi temu, czy nie kończy się jego termin przydatności do spożycia.

Denerwująca reklama

Spot reklamowy lub twarz aktora, która jest wszędzie – na bilbordach, w internecie, w telewizji, w gazetach – po jakimś czasie zaczyna być mocno irytująca. Jeśli dziesięć razy dziennie słyszymy w radio reklamę produktu, mamy wrażenie, że czujemy wręcz do niego niechęć.
Może się wydawać, że takie zmęczenie reklamami przynosi odwrotny efekt do zamierzonego. A jednak – marketingowcy wykorzystują fakt, że jeśli powtórzymy coś wielokrotnie, prawdopodobnie zapamiętamy tę informację. Nieważne czy będzie to „X – najlepszy lek na ból głowy” czy „banany w promocyjnej cenie w sklepie Y” – wiadomość po prostu utrwali się w naszych głowach, a zatem reklama spełni swoją rolę.

Autorytet w reklamie

Bardzo wiele firm wykorzystuje w swoich reklamach działanie autorytetu. W reklamach leków aktor najczęściej ubrany jest w fartuch lekarski, aby sprawiał wrażenie specjalisty w dziedzinie farmakologii. Natomiast kosmetyki, samochody czy inne produkty często reklamują znane osoby – aktorzy, piłkarze, piosenkarze. Badania wykazały, że chętniej sięgamy po produkty, które poleca i deklaruje, że używa osoba, którą podziwiamy, ale znamy tylko z pierwszych stron gazet. Używanie tych samych kosmetyków co znana, piękna aktorka w jakiś sposób zbliża nas do jej obrazu, jaki mamy w głowie.

Jeżeli podobał Ci się artykuł powinieneś zainwestować w stojak reklamowy – Brooklyn

Previous ArticleNext Article